Nová Lada SW Cross v Tempuse

V Rusku boli vždy populárne autá s karosériou kombi. Novinka, ktorá prišla tohto roku aj na náš slovenský trh, Lada Vesta, však doteraz neponúkala praktickejší variant. Preto sa mnoho zákazníkov nielen v Rusku rozhodlo prejsť k inej značke, alebo len k preznačkovanej Dacii Logan alias Lada Largus. To sa však teraz zmenilo a na trh prichádzajú 2 horúce novinky SW (kombi) a SW Cross (oplastované a zvýšené kombi).

Koncept Lada Vesta SW Cross prišiel pred vyše 2 rokmi. Konečne sa spustila sériová výroba.

Lada sa s novou Vestou prebrala z niekoľkoročnej, ba priam z niekoľko desaťročnej hibernácie. Toto tvrdenie vám povedia aj noví majitelia, ktorí aj po dlhoročných skúsenostiach s rôznymi modelmi potvrdia, že sa jedná o auto, ktoré je na míle ďaleko od predchodcov. Škoda len tej veľmi slabej predajnej a servisnej siete, alebo žalostnému prístupu niektorých predajcov na Slovensku.

Ale poďme spať k novinkám. Kombík a od neho odvodený oplastovaný kombík vyzerajú vďaka rýchlo sa zvažujúcej streche veľmi elegantne a dynamicky. Posledný stĺpik pripomína proporcie aktuálnej generácie Oplu Astry ST.

Zatiaľ čo klasický kombík pôsobí vyvážene a jednoducho, verzia s plastmi vďaka svetlej výške zastupuje všestrannejšie využitie. Lada už roky rokúce vyrába autá s vyššou svetlou výškou ako v konkurenčných modeloch. Tieto 2 novinky nie sú žiadnou výnimkou. Základná verzia má svetlú výšku 178 mm, SW Cross 203 mm. Túto svetlú výšku nemajú ani niektoré nové SUV so vzduchovými podvozkami.

Obe verzie merajú 4.410 mm a majú rovnaký rázvor 2.635 mm. Výška je 1.512 mm, resp. 1.532mm a šírka 1.764 mm, resp. 1.785 mm.

Aké motory sa dostanú pod kapotu? Na domácom trhu to bude určite 1,8 litrový atmosférický benzínový motor s výkonom 90 kW. Uvažuje sa aj nad motorom  1,6 litra so 78 kW a 148 Nm, ktorý je u nás v ponuke pri karosérii sedan. Sprevodované budú s päťstupňovým manuálom alebo päťstupňovým automatom. Vyzerá to tak, že poháňaná bude iba predná náprava a pohon 4×4 úplne zavrhli. V sedane je na domácom trhu k dispozícii ešte jedná motorizácia s objemom 1,6 litra, ale upravená na spaľovanie CNG. Podľa výrobcu tento model prejde na jedno tankovanie vyše 1000 kilometrov. Či sa tento motor dostane do kombíkov je zatiaľ otázne.

Keď mám byť úprimný, obyčajný kombík na mňa v porovnaní s Crossom pôsobí strašne jednoducho a fádne. Ak nastavia dobrú cenovú politiku a plná výbava nebude drahá, tak verím, že si tieto autá nájdu svojich zákazníkov aj u nás…

Zdroj: topdesat.sk

Služby pre vás