Range Rover - facelift

Po Range Roveru Sport prešiel modernizáciou tiež väčší Range Rover. Dočkal sa obdobných zmien, to znamená príchod ovládania z Velaru a plug-in hybridnej verzie.

U luxusnej rady Range Rover britskej automobilky Land Rover bolo minulý rok živo. Ponuku rozšíril úplne nový model Velar, teraz výrobca modernizuje svoje najluxusnejšie vozy, po Range Roveru Sport prešiel úpravou tiež väčší Range Rover. Facelift aktuálne štvrtej generácie prichádza päť rokov po jej uvedení na trh. U prvých zákazníkov sa objavil začiatkom tohto roka. Hlavnou novinkou je, rovnako ako v prípade Sportu, nový plug-in hybridný variant, ktorý môžete kúpiť pre základný Range aj model s predĺženým rázvorom.

Model Range Rover P400 PHEV sa spolieha na kombináciu preplňovaného dvojlitrového štvorvalca s výkonom 221 kW a elektrického agregátu s 85 kW. Rovnako ako v prípade Sportu poskytuje toto ústrojenstvo 297 kW a 640 N.m. Kým zážihový štvorvalec z rodiny Ingenium zostáva uložený pozdĺžne pod kapotou, elektromotor je zabudovaný do osemstupňovej prevodovky od ZF.

Range Rover P400 PHEV zvládne zrýchliť z 0-96 km / h za 6,4 sekundy a ide najvyššou rýchlosťou 220 km / h. A keby vás zaujímala tradične nereálna kombinovaná spotreba v normovanom cykle, vedzte, že má hodnotu 2,8 l / 100 km. Len na elektrinu pritom hybridný Range zvládne prejsť až 50 kilometrov. Vozidlo používa lítium-iónové batérie s kapacitou 13,1 kWh, ktoré možno zo špeciálneho 32 ampérového wallboxu dobiť za dve a trištvrte hodiny.

Druhou novinkou v ponuke je potom posilnenie vrcholného modelu SVAutobiography Dynamic. Najsilnejší sériový Range Rover je naďalej poháňaný kompresorovým osemvalcom, ktorého výkon však vzrástol o pätnásť koní na celkových 565 k (416 kW). Tento Range zvládne z 0-96 km / h zrýchliť za iba 5,1 sekundy.

To ale nie sú jediné zmeny Range Roveru modelového roku 2018. Vrcholný model Land Roveru, rovnako ako modernizovaný Range Rover Sport, prevzal dotykové ovládanie z modelu Velar. Na stredovom paneli sú tak umiestnené hneď dve desaťpalcové dotykové obrazovky s vysokým rozlíšením, pomocou ktorých možno ovládať všetky funkcie auta. Zmenili sa tiež sedadlá.

Nové predné sedačky sú nastaviteľné v 24 smeroch a disponujú vyhrievanými lakťovými opierkami. Masážna funkcia ponúka hneď 25 rôznych programov, vrátane jedného simulujúceho masáž lávovými kameňmi. Zadné sedadlá je potom možné sklopiť až o 40 stupňov, pričom disponujú nielen vyhrievaním a ventilovaním, ale tiež vyhrievanými opierkami ramien, nôh i lakťov.

 

Služby pre vás