Jaguar E-PACE

Aktuálne trendy sú jednoznačné, najrýchlejšie rastúcim segmentom trhu sú SUV. Jaguar doň počas minulého roka úspešne vstúpil svojou prvotinou F-Pace. Bolo pritom verejným tajomstvom, že v tomto smere bude pokračovať. Popri rýdzo elektrickom type I-Pace ohlásil aj konvenčný E-Pace. Oficiálne avízo naň zverejnil pred tromi týždňami, v týchto dňoch ho v britskej metropole predstavil.

Dizajn s jasnými rodinnými rysmi

Portfólio automobilky rozširuje vozidlo, ktoré svojim exteriérom viac-menej napĺňa očakávania. Druhá šelma v triede SUV má dizajn s jasnými rodinnými rysmi. Základnou siluetou pripomína svojho väčšieho súrodenca, má však kompaktnejšie línie upratané do karosérie s celkovou dĺžkou približne 4,4 metra. Rázvor osí náprav meria presne 2 681 milimetrov.

Kým zadné partie novinky v mnohom evokujú F-Pace, jej tvár je takmer úplne odlišná. Dôvodom sú najmä svetlomety. Ich vzhľad sa podobá skôr na športový F-Type, pričom architektúra môže byť podľa očakávania kompletne diódová. Tvary masky chladiča či nárazníkov neprekvapujú. Veľkosť kolies však áno, k dispozícii sú totiž až 21-palcové ráfiky.

V interiéri cítiť príslušnosť k rodine Jaguar. Disponuje rovnakým digitálnym prístrojovým panelom i volantom ako jeho príbuzný, spoločným prvkom je tiež multimediálny systém s 10-palcovou dotykovou obrazovkou. Centrálna oblasť je však úplne odlišná. Riadenie klimatizácie je sústredené okolo troch kruhov s displejmi, pričom na tuneli sa namiesto štýlového rotačného ovládača nachádza obyčajnejšie ovládanie prevodovky. Novinkou je tiež držadlo na strane spolujazdca.

E-Pace poskytuje hodnotne vyhotovený interiér s palubnou doskou potiahnutou prešívanou kožou a nezaostáva ani ponukou vybavenia. Tou sa prakticky vyrovnáva súrodencovi. Nechýbajú možnosti vyhrievania či chladenia sedadiel, rôzne on-line funkcie, W-Fi rozhranie ani head-up displej. Asi najzásadnejším rozdielom v porovnaní s typom F-Pace tak je interiérová ponuka miesta. Batožinový priestor veľmi neutrpel, štandardne ponúka veľmi slušný objem 577 litrov.

Výhradne dvojlitrové štvorvalce

Na rozdiel od väčšieho súrodenca nemožno pri type E-Pace rátať so šesťvalcovými motormi. Paletu tvoria výhradne dvojlitrové pohonné jednotky, na výber budú dve benzínové a tri naftové. Rolu základu má turbodiesel D150 dosahujúci výkon 110 kW (150 k) a krútiaci moment 380 Nm. Štandardne sa kombinuje so šesťstupňovým manuálom a pohonom zadných kolies, no zvoliť si možno tiež verziu AWD. V jej prípade Jaguar ponúka aj deväťstupňový automat.

Prevodovku si možno vyberať aj pri silnejšej verzii D180, ktorá svoje parametre 132 kW (180 k) a 430 Nm prenáša výhradne na obe nápravy. Špičku palety tvorí model D240. Ako už napovedá označenie, dosahuje výkon 177 kW (240 k). Krútiaci moment rovných 500 Nm spracúva výhradne samočinná skriňa. Nejde však o úplný vrchol cenníka, tomu kraľuje zážihový model.

Najdrahším vyhotovením SUV je E-Pace P300 AWD. Jeho turbomotor produkuje hodnoty 221 kW (300 k) a 400 Nm, čo v preklade znamená zrýchlenie na stovku za 6,4 sekundy. V ponuke je aj slabšie naladenie dvojlitra. Za označením P250 AWD sa skrývajú údaje 184 kW (249 k) a 365 Nm, pričom pri oboch benzínových modeloch je štandardom automatická prevodovka.

Základná nemecká cena 34 950 eur

Ani najnovší člen rodiny sa nevyhol nevšednej prezentácii, ktorá sa postupne stáva tradíciou veľkolepých premiér značky Jaguar. V londýnskom centre ExCeL absolvoval veľkolepý skok. Profesionálny kaskadér Terry Grant s ním preletel 15,3-metrovú vzdialenosť, pričom v priečnom smere sa vozidlo otočilo o 270 stupňov. Za tento výkon si muž vyslúžil zápis do Guinnessovej knihy rekordov.

V obchodoch by sa mal E-Pace objaviť už onedlho, britská automobilka priamo pri premiére zverejnila ceny platné pre viacero trhov. Výnimkou nie je ani ten nemecký. Tamojší zákazníci môžu rátať so základnou sumou 34 950 eur za manuálny model D150 s predným pohonom, protipólom je verzie P300 AWD so špičkovým vybavením HSE. Tá bude stáť minimálne 60 550 eur.

Fotogaléria

Epace1
Epace2
Epace3
Epace4

Služby pre vás